Blog
Korzyści wynikające z kwartalnego rozliczania podatków w firmie
Podstawowym obowiązkiem każdego podmiotu gospodarczego jest prawidłowe naliczanie oraz odprowadzanie swoich zobowiązań podatkowych na podstawie prowadzonej dokumentacji księgowej. Rozliczenia z fiskusem najlepiej powierzyć starannie wybranemu biuru rachunkowemu. W Gliwicach usługi tego rodzaju oferuje Biuro Księgowe Amtes, zajmujące się zarówno podatkami dochodowymi, jak i podatkiem od towarów i usług. Nie wszyscy przedsiębiorcy wiedzą jednak, że obie te daniny mogą być regulowane kwartalnie. Przekonajmy się, jak to wygląda w praktyce.
Co to znaczy, że VAT jest przezroczysty?
Kwestie podatkowe są bardzo złożone z uwagi na to, iż dotyczące ich przepisy są niezwykle obszerne, a ich praktyczne stosowanie wymaga znajomości interpretacji preferowanych przez ograny skarbowe oraz wykładni poszczególnych przepisów dokonywanych przez sądy. W związku z dużym skomplikowaniem zasad rozliczeń, większość firm korzysta z pomocy odpowiedniego biura rachunkowego. W Gliwicach usługi w tym zakresie oferuje firma Amtes, specjalizująca się w obsłudze przedsiębiorstw o różnej skali działania od JDG po spółki kapitałowe. Ze względu na złożoność konstrukcji podatkowych nie wszyscy zdają sobie sprawę, jak działają poszczególne daniny. Bardzo dobrze widać to na przykładzie VAT-u, nazywanym niekiedy podatkiem przezroczystym. Przekonajmy się, co to oznacza.
Kto musi składać JPK, Jednolity Plik Kontrolny?
Zajmowanie się działalnością biznesową oznacza konieczność prowadzenia rachunkowości i rozliczania się z fiskusem z tytułu obowiązujących w UE podatków. Większość firm korzysta w tym celu z profesjonalnej pomocy, dostępnej dzięki współpracy z odpowiednim biurem księgowym. W Gliwicach wsparciem dla przedsiębiorców jest Amtes, specjalizujący się również w obsłudze kadr i płac. Takie rozwiązanie okazuje się szczególnie przydatne, jeżeli wziąć pod uwagę, że wiele powinności wiąże się z wysyłaniem skarbówce informacji bezpośrednio przez internet, jak ma to miejsce w przypadku plików JPK. Przyjrzymy się temu nieco bliżej.
Jak rozliczać delegacje pracownicze?
Większość zatrudnionych wykonuje obowiązki pracownicze w stałej lokalizacji. Potrzeby pracodawcy mogą jednak sprawić, że konieczne okaże się skierowanie pracownika do realizacji zadań w innym miejscu. W takich przypadkach zwykle mamy do czynienia z delegacją pracowniczą, która musi zostać prawidłowo rozliczona, ponieważ na ogół oznacza konieczność pokrywania rozmaitych wydatków. Pracownik musi więc dostarczyć dowody ich poniesienia. W kwestiach związanych z kosztami wyjazdu warto skorzystać z pomocy Biura Rachunkowego. W Gliwicach warto zdecydować się na współpracę z firmą Amtes. Przekonajmy się, kiedy mówimy o delegacji i jakie zasady obowiązują przy jej rozliczaniu.
Dlaczego nie warto zakładać firmy pierwszego dnia miesiąca?
Prowadzenie własnej działalności cieszy się dużą popularnością zarówno wśród osób, które chcą wykonywać swoją pracę w formie umowy B2B, jak i przedsiębiorców liczących na rozkręcenie biznesu. Niezależnie od planów większość podmiotów zaczyna jako przedsięwzięcia jednoosobowe, rejestrowane w CEIDG, ponieważ oznacza to minimum formalności, a także wiąże się z możliwością prowadzenia uproszczonej księgowości, oferowanej w przystępnej cenie przez Biuro Księgowe Amtes z Gliwic. Okazuje się jednak, że dla przyszłych obciążeń znaczenie ma też to, jaką datę rozpoczęcia działalności wskaże się we wniosku. Przyjrzyjmy się temu nieco bliżej.
Jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy?
Świadectwo pracy jest wydawane niezwłocznie po zakończeniu stosunku pracy, jeżeli strony nie mają zamiaru podpisywać kolejnej umowy. Obowiązek ten ciąży oczywiście na pracodawcy. Dokument nie może być jednak sporządzony dowolnie. Przepisy prawa określają, jakie elementy obligatoryjnie muszą znaleźć się w jego treści.
Jak określać zasady polityki rachunkowości w firmie?
Każdy podmiot gospodarczy i organizacja pozarządowa, która prowadzi księgi rachunkowe, musi posiadać politykę rachunkowości. Pełna księgowość to najbardziej szczegółowy system ewidencji księgowej. Obowiązuje stowarzyszenia, fundacje, spółki kapitałowe i komandytowe oraz jednoosobowe działalności gospodarcze powyżej określonego limitu przychodu.
Nota korygująca do oryginału czy duplikatu faktury VAT?
W każdej firmie, zarówno dużej, jak i małej, podczas wystawiania faktury czy jej duplikatu może wkraść się błąd. Czasami jest to zwykła literówka w nazwie kontrahenta czy jego adresie, innym razem poważniejszy błąd w kwocie, ilości towaru itd. Z obu sytuacji jest jednak wyjście: dokument należy odpowiednio skorygować. Jak zrobić to właściwie?